Főoldal
Belépés
Elfelejtett jelszó
Kortárs képzőművészet az interneten

Kortárs képzőművészet az interneten

Gyakran kérdezik tőlem kollégák, és művészetkedvelő barátaim, hogy érdemes-e művészetünk népszerűsítése céljából időt, pénzt és energiát fektetni az online marketingbe. Válaszom minden esetben egyértelmű igen. Az internet használat a közösségi média terjedésével az életünk részévé vált, ez már közhely. Az internetes kereskedelem, vásárlás, bankolás szintén számítógépen, okos telefonon zajlik. Naiv, aki azt képzeli, mindezt kikerülheti. Kétségtelen, hogy a kiállítótermek hangulata, egy-egy fizikai kiállítás a maga személyességével, ünnepélyességével, baráti összejövetel jellegével sosem marad majd alul egy online kiállítással szemben. Mint ahogyan a nyomtatott könyv sem a digitális könyvekkel szemben. Tagadhatatlan, hogy a digitális forradalom nyomán a kortárs képzőművészet is sokkal több emberhez juthat el online, mint offline.

Ha megnézzük a látogatottsági arányokat, nevezetesen, hogy egy-egy személyes kamara-kiállítás hány látogatóhoz, nézőhöz juthat el, meg fogunk lepődni. Egy jól szervezett, reklámozott kortárs képzőművész egyéni kiállítása a legjobb esetben - kiállítóhelytől, reklámtól és a művész ismertségétől függően – jó esetben hozzávetőlegesen néhány ezer látogatóra számíthat. (Most nem beszélünk a nagy múzeumok kurátorai által szervezett, országos médiával reklámozott művészeti eseményekről ahol nagyságrendekkel magasabb látogatószám érhető el.)

Az online publikációk kapcsán a napokban az alábbi, mérhető látogatószámmal találkoztam. Egy nemzetközi művészeti közösség internetes oldalán megjelent alkotásom két nap alatt 14 ezer látogatóhoz jutott el. Az önálló, művészetemet bemutató weboldalam nézettsége már meghaladta a 25 ezer látogatót. Jómagam rendszeresen szerepelek online kiállításokon, pályázatokon, versenyeken és tagja vagyok a világ 10 legismertebb, legnagyobb nemzetközi online művészeti közösségnek. Éves szinten jelentősen több nézőhöz jutnak el így alkotásaim, mint az offline kiállításokon. A jól szervezett, kiváló technikai háttérrel működő művészeti közösségi oldalakon lehetőség nyílik kapcsolatok építésére művész kollégákkal, galéria tulajdonosokkal, gyűjtőkkel, vásárlókkal. Barátságok köttetnek, és számos online pályázat, kiállítás, vásár, publikálási lehetőség, információ érhető el nemzetközi szinten. Mindemellett az online jelenlét lehetőséget biztosít az eladások hatékonyságának növelésére is. Ehhez –bármily meglepő- nincs szükség saját web áruházra, hiszen a komolyabb művészeti web portálok készen biztosítják az önálló web áruház modult. Igaz, a legtöbb esetben csekély díj ellenében lehet igénybe venni a kereskedelmi szolgáltatásokat, de a sokéves tapasztalatom azt mutatja, megéri. Örvendetes jelenség, hogy Magyarországon is létezik már egy-egy online kortárs képzőművészeti portál. Reméljük, hogy a jövőben mind több létesül és szolgáltatásaik köre is felzárkózik nemzetközi társaikhoz. Egy évtizedes nemzetközi online jelenlét tapasztalatával minden képzőművészt bíztatok, hogy fáradságos, időigényes, költséges kiállítások helyett (vagy mellett) használja ki az internet nyújtotta lehetőségeket! Aki nem fél a nemzetközi megmérettetéstől, nem idegenkedik a digitális eszközöktől, veselkedjen neki bátran! Sok sikert kívánok hozzá mindenkinek!

Szlávics Alexa

képzőművész

www.szlavicsalexa.com

szlavics_alexa_fine_art

 
Tagjaink hirdetései
Hirdetés
smArt web design
fbPixel